Storing e-mail
dinsdag 29 december 2020Geen bijbeltekst ontvangen? Deze morgen zijn er problemen met het afleveren van de bijbeltekst via de e-mail bij diverse providers. U hoeft niet te melden dat u deze ochtend nog geen bijbeltekst heeft ontvangen.
Het probleem is dat de mailserver waarvandaan wij bijbelteksten versturen op een publieke zwarte lijst is gekomen op basis van IP-nummer. Deze zwarte lijst wordt met name gebruikt door kleinere providers en door Apple (@me.com en @icloud.com). De beheerders van deze zwarte lijst weigeren vooralsnog de mailserver van de lijst af te halen.
We hopen dit met een paar dagen alsnog op te kunnen lossen, maar kunnen op dit moment het probleem nog niet verhelpen.
Update 31-12-2020: Het probleem is voor de meeste kleine providers ondertussen opgelost. Apple weigert nog steeds onze mails.
Update: 01-02-2021: We hebben een work-around. Al het mailverkeer moet de komende uren weer op gang komen, zij het via een omweg.
Update Android app: versie 1.5.3
zondag 20 december 2020Afgelopen tijd hebben we hard gewerkt aan een nieuwe versie van de Android app. Versie 1.5.3 brengt een aantal bugfixes en verbeteringen:
- Bug opgelost: lezen van de dagtekst haalt nu de app-pictogrambadge weg
- Bug opgelost: teksten verschijnen niet langer dubbel in de lijst
- Bug opgelost: crashes
- Feature: nieuwsitems
- Code aangepast aan moderne standaarden
- Build 73 pakt ook nog enkele crashes aan die in build 72 nieuw waren
Download de app via Google Play.
Wil je bijdragen aan de ontwikkeling van de Android app? Dat kan via de donatie-pagina.
Problemen Ziggo adressen
vrijdag 4 december 2020Deze morgen zijn er problemen met het afleveren van de bijbeltekst bij Ziggo klanten. Alle mail gericht aan @ziggo.nl @home.nl @casema.nl @chello.nl @upcmail.nl en mogelijk ook andere adressen wordt geweigerd door Ziggo. Er wordt gewerkt aan dit probleem.
Update: Ziggo heeft het probleem verholpen en teruggekoppeld.