Storing: tekst te laat verzonden
vrijdag 13 september 2024Door een storing is de tekst van vrijdag 19 september veel later verzonden dan gebruikelijk. Door wachtrijen is het mogelijk dat u de tekst nu ook nog niet ontvangen heeft.
Excuus voor het ongemak!
Helpt u Dagelijks Woord door te ontwikkelen en te verbeteren?
Ziggo spamfilter problemen
donderdag 8 februari 2024Midden januari heeft Ziggo aanpassingen gemaakt aan de e-maildienst. Dit heeft geleid tot twee problemen:
- E-mails die aan de deur geweigerd werden door een verdwaald vreemd teken in sommige mails. Dat teken wordt al jaren meegestuurd, maar werd nu opeens door Ziggo geweigerd.
- Dat Ziggo mails in de spam laat verdwijnen.
Het eerste probleem is midden januari direct opgelost.
Voor het tweede probleem lijkt een oplossing nog ver weg. De mailserver van onze provider heeft een perfecte reputatie-score. Toch lijkt Ziggo alle mail vanaf het IP-nummer van deze mailserver direct naar de spam-map te verplaatsen. Ook testmails die onze provider zelf heeft verstuurd vanaf een ander domein en via een andere applicatie komen bij Ziggo in de spam. We sturen overigens ongeveer 50.000 bijbelteksten via de e-mails per dag, en Ziggo is de enige ontvangende provider waar dit probleem speelt.
Ondertussen weigert Ziggo samen met ons naar dit probleem te kijken, ze verwijzen ons naar een community die verder ook geen inzicht heeft in de Ziggo servers.
Enkele lezers hebben gemeld dat het hen hielp om aan te geven dat de mail geen spam is. Dat kan via het menu (de drie gestapelde streepjes rechts van verwijderen). Daarna zou Ziggo de mail niet meer als spam zien. Andere lezers noemden “Filterregel aanmaken” via de rechter muisknop als een oplossing. Wij hebben beide methodes uitvoerig getest, dit leverde bij ons niet het gewenste resultaat op.
Het enige wat we op dit moment kunnen aanraden, is over te stappen op de gratis Dagelijks Woord app voor iPhone of Android. We zoeken nog naar een betere oplossing.
Heeft u contact met iemand bij Ziggo die ons verder kan helpen? Laat ze gerust contact opnemen, we kijken heel graag samen naar een oplossing!
Problemen bereikbaarheid Ziggo
woensdag 17 januari 2024Er is momenteel een probleem met aflevering van e-mails bij klanten van Ziggo. E-mailadressen binnen de volgende domeinen kunnen we nu niet bereiken:
@casema.nl
@chello.nl
@home.nl
@quicknet.nl
@upcmail.nl
@ziggo.nl
of een van de andere domeinen van Ziggo
We werken aan een oplossing.
Update: Het probleem is opgelost. Een 10+ jaar oude bug in onze verzendsoftware stuurde soms één ongeldig teken mee in de mails. Dit kwam aan het licht nadat Ziggo aanpassingen aan haar mailserver had gemaakt.
Update: Het probleem wat vorige week speelde, is vorige week opgelost. Ontvangt u als Ziggo klant nog steeds geen mail, dan ligt dat bij de regels die het spamfilter van Ziggo op de mails toepast. Bij het probleem van 17 januari werd de mail “aan de poort” geweigerd. Momenteel laat Ziggo de mails wel door de poort, maar verdwijnen ze daarna in de spambox of zelfs helemaal.
Update 29 januari 2024: Ziggo weigert de ontvangstproblemen te behandelen. Ziggo verwijst onze techneuten naar hun community, maar de community heeft geen inzicht in de logs en instellingen van de Ziggo mailserver. Verder helpt Ziggo ons niet.
Ontvangt u als Ziggo klant Dagelijks Woord niet? Dan kunt u het beste direct contact opnemen met Ziggo via de klantenservice of 0900-1884.
Komt u er niet uit met Ziggo? Dan is de Dagelijks Woord app misschien een goed alternatief.