Midden januari heeft Ziggo aanpassingen gemaakt aan de e-maildienst. Dit heeft geleid tot twee problemen:
- E-mails die aan de deur geweigerd werden door een verdwaald vreemd teken in sommige mails. Dat teken wordt al jaren meegestuurd, maar werd nu opeens door Ziggo geweigerd.
- Dat Ziggo mails in de spam laat verdwijnen.
Het eerste probleem is midden januari direct opgelost.
Voor het tweede probleem lijkt een oplossing nog ver weg. De mailserver van onze provider heeft een perfecte reputatie-score. Toch lijkt Ziggo alle mail vanaf het IP-nummer van deze mailserver direct naar de spam-map te verplaatsen. Ook testmails die onze provider zelf heeft verstuurd vanaf een ander domein en via een andere applicatie komen bij Ziggo in de spam. We sturen overigens ongeveer 50.000 bijbelteksten via de e-mails per dag, en Ziggo is de enige ontvangende provider waar dit probleem speelt.
Ondertussen weigert Ziggo samen met ons naar dit probleem te kijken, ze verwijzen ons naar een community die verder ook geen inzicht heeft in de Ziggo servers.
Enkele lezers hebben gemeld dat het hen hielp om aan te geven dat de mail geen spam is. Dat kan via het menu (de drie gestapelde streepjes rechts van verwijderen). Daarna zou Ziggo de mail niet meer als spam zien. Andere lezers noemden “Filterregel aanmaken” via de rechter muisknop als een oplossing. Wij hebben beide methodes uitvoerig getest, dit leverde bij ons niet het gewenste resultaat op.
Het enige wat we op dit moment kunnen aanraden, is over te stappen op de gratis Dagelijks Woord app voor iPhone of Android. We zoeken nog naar een betere oplossing.
Heeft u contact met iemand bij Ziggo die ons verder kan helpen? Laat ze gerust contact opnemen, we kijken heel graag samen naar een oplossing!
Laat een reactie achter